lördag 30 maj 2009

Nu har gästerna...

precis åkt. Min bror och sambo ( och jeanette en stund) har varit här på middag. Vi grillade fläskytterfilé med potatisgratäng, bea och sallad, mumsigt var det. Till dessert hade jag gjort en rabarberpaj (från trädgården) med vaniljsås. Vi drack lite drinkar och kaffe förstås. 

Resten av min dag såg ut ungefär så här: P åkte och golfade på morgonen, A väckte mig en halvtimme senare och då gick vi upp och tittade på lite morgon tv innan frukosten. Sen tog A och jag en promenad med Hilde och på tillbakavägen lekte vi en stund i lekparken. Hem koka kaffe och leka i sandlådan och vattna blommorn mm. 

När P kom hem bjöd vi svärföräldrarna på lunch och kaffe. P klippte gräset och sen susade vi in till stan för att handla till middagen då bror med familj skulle komma. A ville vara hos farmor och farfar medans vi handlade så det fick han naturligtvis. Vi hämtade honom efter vi tagit en repa med hunden, sen var det bara hem och laga mat och paj. 

Bror tog med sig hunden hem för Jennifer ville låna henne i helgen (kom ihåg jennifer att du ska gå ut med henne imorgon och inte dina föräldrar;-))

Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar