söndag 21 juni 2009

Midsommarveckan...

Har jobbat tis, ons och torsdag natt, det var tre otroligt jobbiga nätter, svin mycket på jobbet, men men så är det ibland.

I fredags när jag vakade av sov jag till halv ett, sen var det bara upp och packa inför att åka till husvagnen över helgen. P skulle jobba hela helgen så det fick blir jag, A och hunden. När jag kom ut till Siggis så var mitt förtält redan uppsatt (tack mor och kusin mfl)  så det var bara att packa upp och sen skulle vi äta. Fredagskvällen flöt på lugnt, A somnade nog inte förrän tolv eller nåt. 

På lördagen var det dax för dans runt midsommarstången. Min svägerska C hade lovat att dansa med A så hon fick vackert komma ut till Siggis till kl ett då dansen skulle börja. A tyckte det var jätte kul och när man hade dansat i nästan en timme fick alla som varit med glass och godis av campingägarna. Vi grillad på kvällen och drack lite vin, blev även denna kväll ganska sent för A, dock inte lika sent som kvällen innan. Hilde hade sovit i björklinge natten mellan fredag och lördag och på väg ut på lördagen spydde hon i bilen och var emlig hela kvällen. På natten fortsatte hon kräkas och hon låg i förtältet halva natten, jag sprang och kollade henne med jämna mellan rum men somnade en stund på morgonen och när jag vaknade var hon inte i förtältet så då fick jag panik, men hittade henne längre bort på gräsmattan och hon var helt vit i tandköttet. Väckte då mor och sa att hon fick ta A så jag kunde åka till vetrinären, sprang ner och väckte bror med familj. När vi kom tillbaka bestämde vi oss för att gå en promenad med henne och då var hon rejält lös i magen. Vi bestämde os för att avakta för nu hade färgen återkommit (förmodligen hade hon bara blivit kall av att ligga ute i det blöta gräset), hon kräktes till och från under dagen men började bli lite gladare. A och jag åkte hem ganska så tidigt. 

Senare på em så verkade hon piggare och då åkte jag med min svägerska A på bilbingo i Harbo (som hon hade fått i födelsedagspresent av oss). P lovade att ringa om det blev någon förändring. Han ringde och berättade att hon hade ätit och druckit, så det kändes ju skönt. Nu får vi se hur hon är till imorgon annars blir det vetrinären. Men förhoppningsvis var det bara en svår magsjuka. 

Nu sitter jag här och tar det lugnt och funderar på om man ska krypa ner i hyfsad tid ikväll. Ingen vinst blev det heller på bingon men det är ju alltid trevligt att spela, bättre lycka nästa gång brukar man väl säga. 

God natt och sov gott

1 kommentar:

  1. Hua, låter inte roligt med Hilde. Hoppas hon kryar på sig..
    Hör av dig om hur vi skulle träffas i veckan..

    Kram P

    SvaraRadera