söndag 14 juni 2009

Tiden räcker inte till...

Man ska hinna jobba heltid, ta hand om man, barn, hund och hus, dessutom ska man hinna vara social med släkt och vänner. Vad kan man säga jo att dagarna är alldeles för korta. 

Nu är det väl dax att jag uppdaterar min blogg lite, det var ju ett tag sen jag skrev något. Kommer knappt ihåg vad jag gjort, hihi

I onsdagskväll åkte jag till min bästa vän för att fixa en överraskning till min brorsdotter som skulle ta studenten i fredags. Hon hjälpte mig att göra en fotobok (scrappboking) från hon föddes till hon tog studenten. Jag hade letat fram kort som jag scannade in och skrev ut i svartvitt. Om jag får säga det själv blev den jätte bra. Hoppas hon blev glad. Tack min kära vän för hjälpen och allt material jag tog.

På torsdagen var jag och min sambo bla på ÖB och IKEA. På IKEA köpte vi bla dörrar till vårat bestå skåp som vi har i vardagsrummet, handdukshängare till köket och en toasitts för våran hade gått sönder. Vi åt även lunch på IKEA och som vanligt blev det kotlettrad.

Fredag då var det till att kliva upp tidigt och göra mig själv och A i ordning för att åka till Tierp på studentavslutning. Vi hämtade upp bror med familj + hans svärmor och svärfar, sen bar det av mot norr. Jeanettes farmor (A:s mormor) stog och väntade på oss när vi kom fram. Jeanette blev jätte rörd där vi stod men sju plakat (hon trodde inte vi skulle ha något för det hade dom sagt till henne). Så här såg hon ut när hon kom ut.

När vi gratulerat henne klart så åkte vi tillbaka till björklinge och där förbereddes för studentmottagning. Det kom ganska mycket folk och vi var kvar länge. Kom väl hem vid artontiden kanske.

Lördagen skulle jag jobba men då både jag och A var dunder förkylda fick jag ringa till jobbet och sjukskriva mig. Så den dagen blev det bara soffläge.

Nu är vi så trötta på detta regnande, snälla ge oss sol

Ha det gott

3 kommentarer:

  1. Det var så lite så =)
    Hoppas att hon blev glad. Skulle var kul att se bilder på hur den blev med texterna oxå...
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag knäppte kort på alla sidor, ska försöka lägga ut dom på bloggen. Ja hon blev glad. Fick en del kommentarer av dom som läste den när jag var kvar. Carolas svägerska var klart inponerad. Så det var ju kul. Ha en skön midsommar därute på landet. Och hälsa dom jag känner. Kramizar

    SvaraRadera
  3. Hoppsan blev ett fel där imponerad skall det ju vara

    SvaraRadera