tisdag 23 juni 2009

Tisdag.............

Igår verkade det som om hunden mådde bättre, både piggare och gladare, så vi åkte ej till vetrinären. Vi for in till Gränby där vi träffade kacka och fikade, kolla lite snabbt i affärer, sen åkte vi till willys och handlade, saknades mycket här hemma.

Väl hemma slappade jag en stund innan middagen och även en halvtimme efter maten oxå, sen var det bara att hoppa in i duschen och göra sig i ordning för natt ett på jobbet. 

Natten flöt på ganska bra med mycket att göra, kom hem vid halv åtta på morgonen. Möttes då av  en hund ute i trädgården (som vifta mycket på svansen), när jag kommer in sover familjen * var då tvungen att väcka P och fråga hur länge hunden varit ute, han hade släppt ut henne på morgonen, så hon hade inte varit ute hela natten ;-)*

Klockan två ringer telefonen ggr flera, ger då upp och kliver upp för dagen (brukar försöka sova till fyra när jag går flera nätter). Så dagen har tillbringats med att städa kök, surfa, vattna ute blommorna som var lite trötta i solen, laga mat mm (egentligen skulle man varit ute hela em istället men men man måste göra nytta oxå. Min sambo och son har varit jätte duktiga idag, dom har dammsugit och städat bilen invändigt så nu är den jätte fin. Bra jobbat killar. 

Hunden har blivit sämre igen, diaréer igen. Och lite uttorkad. P ringde vetrinären och dom ville att hon skulle fasta ett dygn och sen få lite risavkok, blev hon inte bättre på två dagar skulle vi ringa igen så fick vi komma in. Fick hon blodiga diaréer skulle vi åka in akut på en gång. Hoppas nu hon blir bättre. Ger henne vatten med spruta nu för att försöka få i henne vätska. Synd att man inte får vara hemma från jobbet för vård av hund.

Nu ska jag dricka kaffe med min sambo och sen duscha och iväg till jobbet. Sov gott alla ni som får

1 kommentar:

  1. Hoppas att hon kryar på sig snart, låter inte alls kul att hon ska vara så där. Krama om henne från oss när du kommer hem..

    Kram P

    SvaraRadera