onsdag 24 juni 2009

Vilken natt..

det var i natt. Dels var det mycket att göra på jobbet som vanligt. Dessutom rammlar min svägerska på jobbet så hon kan ej gå men ska promt fortsätta jobba för vi är så lite folk. Vid fem imorse får hon ge upp och köras till akuten för hon blir inte bättre. Vi bestämmer att jag ska flytta hennes bil till dagparkeringen för personal och betala för hela dagen eftersom vi vet ej om och när någon kan hämta bilen. När detta var gjort lämnade jag in nycklarna till vår avdelning.  Susade iväg till bilverkstan för jag skulle lämna in bilen på morgonen. På vägen ringer jag till svärmor och berättar att hennes dotter är på akuten. Vi bestämmer att hon ska komma till verkstan och plocka upp mig så kör jag henne till akuten, väl vid akuten följer jag med in en stund för vi visste ju ej vart hon var (men hon fanns där)

Kom väl hem vid halv tio, drack då kaffe och tog en macka. Kröp ner i sängen vid tio, kl 11 ringer telefonen och det är Patrik som undrar vad som hänt hans fru. Somnar om och kliver upp strax efter två, åker då till verkstaden (får skjuts av svärfar) för att hämta bilen. Bästa av allt dom lagade det gratis, jiippii. Åkte till tunabackar och hämtade ut ett paket sen hem igen.

Resten av dagen har jag lekt med A, lagat middag, nattat barn och surfat (drukit två glas vin).

Hilde stackarn är så utsvulten (gillar inte att fasta) men ikväll fick hon äntligen äta något (lite kokt ris), hon slukade det lilla hon fick men har inte varit ute och bajsat efter det så det verkar som hon får behålla det (tack och lov). Nu är det bara att avvakta tills imorgon em annars får vi ringa vetrinären igen. Så håll tummarna.

Ja just ja svägerskan hade en fraktur i knäskålen så hon kommer inte jobba på ett tag, stackarn.

Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar