lördag 25 juli 2009

Barkarby shopping

Igår åkte vi till barkarby med svärföräldrarna. Vi gick på en hel massa affärer, A älskade toysurus, där finns det ju hur mycket som helst. Vi köpte ett lekhus till honom som vi visste att han älskar (brukar leka i såna när vi varit utomlands). Alla utom jag håller på med golf så alla golfbutiker undersöktes men ingen handlade något i dom. Vi åt lunch på en restaurang inne på outletområdet. Jätte gott var det. 

När vi kom hem var Tett här för hon hade varit snäll och åkt hit för att rasta hunden så hon inte skulle bli ensam hela dagen. Jag hade köpt en plattång till henne för hon är alltid så snäll och ställer upp (dessutom hade hon velat att jag beställt en från oriflame men jag glömde det). P och A började sätta ihop huset, A var så exalterad så han kunde inte stå stilla en sekund. Gissa om han lekte där ute hela kvällen, vi tog ut hans plastkök och ställde i huset och sen lagade han mat resten av den dagen. Han fick in Tett i huset (hon tycket dock att det var lite trångt).

Ja när kvällen kom var det ju min tur att få honom att somna utan att vi ligger därinne. Ja det tog väl lika lång tid som kvällen innan och minst lika många lyft in i sängen (vilket mina händer inte klarar av men  men) Tyvärr blir man ju lättare irreterad när man har ont så jag fick bita mig i tungan många gånger för att inte bli allt för arg på A när han sprang upp och busade hela tiden. Han är ju inte van att somna själv längre (slutade med det för ca ett år sen pga nätterna i husvagnen). Idag är det min sambos tur igen, vi kör varannan kväll med nattning när vi båda är lediga. 

Idag har jag klippt gräsmattan (ganska roligt faktiskt för vi har en ny bra gräsklippare så det går ganska smidigt),  sen blev det hastigt och lustigt bestämt att vi skulle åka in till stan så det var bara kasta sig in i duschen (något svettig efter gräsklippningen). Vi mötte upp bror vid onoff och sen åkte vi till Ikea och åt lunch, sen shoppade vi lite när vi ändå var där. Köpte en stor blomma till soffhörnet (och kruka till den förstås), Kuddar och kuddfodral till nya soffan och på fynd hittade vi en köksstol som vi har fyra av hemma så vi kompletterade med den så nu fattas bara en sen är jag nöjd.

SEn blev det Willys för att inhandla mat så vi klarar oss ett tag och lördagsgodis till A förstås.   När vi kom hem gjorde vi kaffe och skar frukt för att gå bort till dagisetslekplats så A skulle få rya av sig lite (plus det är ju bra att bekanta sig med den för den tredje augusti börjar han sin inskolning). Men när vi nästan är framme börjar det åska och vi ser att regnet är på väg så vi vände hemåt men slank in hos svärföräldrarna och tog picknicken på deras inglasade altan. 

Väl hemma igen fick A ett skumbad och han ville aldrig sluta bada (om han fått som han velat). Jag gjorde ordning en sen middag och nu sitter A och hans far och tittar på carsfilmen och äter godis, blir en sen kväll för A men det är ju lördag så det gör inget.

Ha en skön lördagskväll allihopa

Måste bara lägga in en bild på A när han plockar vinbär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar