måndag 27 juli 2009

Dagisbåten

Ja nattningen på lördagkvällen tog ca 25minuter så det var ju halva tiden mot dom två första kvällarn (det går framåt fort, det gillar jag). Medans sambon nattade A var jag ute i trädgården och rensade i blomrabatterna och krukorna.

På söndagen efter frukost gjorde vi oss iordning ganska så på en gång. Jag kokade kaffe och tog med fika till A. Hunden behövde ju rastas så vi gick en gemensam promenad och gick bort till dagisets lekplats. Där fick A springa omkring och leka, han gillade nog båten bäst. Vi "åkte och åkte" båt. Det var inte lätt att få med honom när vi skulle gå därifrån, han ville nog vara där hela dagen. Förstå när han börjar på dagis han kommer aldrig vilja gå in när dom ska in och äta.

När jag började förbereda för lunchen passade A och hans far på att gå ut och plocka vinbär (dom röda), så dom fick jag rensa samtidigt med lunchförberedelserna. Dom gick även över en sväng till farmor och plockade lite hallon (dom var inte hemma men har sagt att vi får gå och plocka när vi vill). Dagens lunch blev korvstroganoff med ris (A älskar ris, det var evigheter sen vi åt det).
Efter lunchen hade jag tänkt att jag skulle åka till Ikea och ÖB men min bror ringde och dom skulle till Ikea så då tänkte jag samåka med dom istället. Dom kom inte hit förrän halv fyra så då kände jag mig lite stressad för jag skulle ju vara hemma till halv sex för att äta, P skulle titta på fotboll kl 18. Men vi hann. Jag handlade glasburkar till sylt och marmelad, saftflaska, en till stor blomma med kruka, några småblommmor med krukor och några korgar.
När jag kom hem var middagen nästan klar. Vi åt fläskfilé, potatisgratäng, sås och sallad, Mumsigt var det.
När sambon tittade på fotboll var jag och A ute och lekte en stund.
A hade vaknat så tidigt imorse så han var så där övertrött så han bara klänger och busar så jag bestämde mig för att börja natt proseduren redan halv åtta. Efter sagostunden och vällingen sa jag godnatt och gick ut och satte mig i köket (som vi bestämt att vi ska göra för då kan han se oss när han skulle somna själv men han har själv bestämt att han vill ha dörren stängd som vi brukade när vi låg inne hos honom) Och kan ni tro han kom inte upp en ända gång så trött var han, tvärslockna. Så jag fick mycket kväll igår, det var länge sedan känns det som för nu på sommaren har det blivit senare kvällar än vanligt för honom.

Jag och sambon städade hela huset och piffade med alla nya saker vi köpt. Så nu är det bara dammsugning och torka golven kvar, det får jag göra idag. Fy vad mycket saker det var att plocka undan överallt, varför blir det så?

Idag ska min bästa vän och hennes barn komma hit, det ska bli jätte kul. Hoppas det inte börjar regna så att vi kan vara ute. Annars står ju A:s lekhus på altanen under tak så dom kan ju leka där om dom vill i alla fall.
Ha en underbar dag

2 kommentarer:

  1. Hoppas du hade en fin dag med bästa vännen! Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vi hade en underbar dag, barnen hade jätte kul.
    Kram CC

    SvaraRadera