tisdag 28 juli 2009

Lek

Min vän och hennes barn kom ju hit som sagt var igår och jag bjöd dom på lunch (thaikyckling med nudlar och barnen fick kycklingfilé med ris), efter lekte barnen en stund sen åt vi glass. Det var fullt ös i någon timme. När dom åkt hem började jag att förbereda middagen som skulle bli lassange. Min bror med familj kom hit och åt med mig (P var på fotboll med sin far). Tog en stund att natta A denna kväll (berodde nog mycket på att min bror och dom var här då blir han ju lite nyfiken på vad vi gör). Strax före tio åkte dom hem och strax därefter kom min sambo hem. Vi satt och surfade på varsin dator, socialt va

Idag har vi bla varit till kamomillens dagis och lekt med min bästa vän och hennes barn. Vi trodde att det skulle bli dåligt väder så vi klädde på oss ordentligt men tji fick vi det blev jätte varmt (inte för att jag klagar men var lite för fel klädd för värmen). Det dagiset är stängt några veckor så dom kunde vi vara där och leka, det är ju så smidigt när det är staket runt hela så behöver man inte jaga så mycket. Jag hade kokat kaffe och tagit med fika och PK hade med sig hinkar och spadar. Barnen hade kul (det blev en del nu har du gjort det där så nu är det hans tur och så vidare men så är det ju med barn alla vill göra samma sak). Vi var där i lite mer än två och en halv timme. Sen var det dax att åka hem och äta middag. Jag var lat idag så jag köpte med max hem (fy på mig).










Medans P sövde A gick jag ut och plockade lite vinbär (en stor bunke som jag måste rensa innan jag kan gå i säng). Vi har hur mycket bär som helst på våra fyra buskar, lär få plocka varje dag ett tag framöver, frågan är vad man ska göra med alla bär. Lär väl koka saft och göra svartvinbärsgelé. Svärmor skämtade och sa att jag får väl ställa mig och sälja för att vi har så mycket.
Ha en skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar