torsdag 23 juli 2009

Shopping och bilbingo

Ja idag vaknade sonen halv sju (inte min grej att behöva vakna så tidigt), gick in och la mig på soffan i hans rum o hoppades att han skulle somna om men icke. Gav upp och gick tillbaka till min säng men han ville inte komma dit. Slutade med att hans far klev upp med honom och jag fick ligga kvar i sängen (tack min älskling). Klockan halv tio gick jag upp och åt frukost och efter det gick sambon och vilade en stund (han är inte heller någon morgonmänniska). 

Min svägerska AD kom hit och vi bakade två stycken franska choklad tårtor (den ena skulle hon åka ner till jobbet med, vi jobbar natt på samma ställe, gissa om kollegorna skulle bli glada).

Va en sväng till plantagen och köpte kryddväxter (skulle ha en stor blomma oxå men hittade ingen som jag ville ha till bra pris). Tog en sväng på Jysk oxå. Vi passade på att äta när vi var i stan.

När vi kom hem var det bara att koka kaffe och fixa för att åka med svägerska och spela bilbingo i björklinge. Och gissa vad? Idag vann vi äntligen så det blev 1000kr var. Min andra svägerska var där med sin mor men dom vann inget, hon åkte med mig hem för min bror och min sambo satt hemma hos oss och drack öl och tittade på fotboll.

Ja just ja tidigare idag var A så himla gullig och gick här ute i trädgården och plockade vinbär, han åt både dom röda och dom svarta, lägger nog in en bild på det imorgon när jag fört över bilden till datorn. 

Medans jag var på bilbingo skulle ju A i säng och P hade bestämt att ikväll skulle han få somna själv i sängen (vilket han inte gjort på ett år), 50 minuter hade det tagit och han hade nog fått burit in A till sängen säkert lika många gånger som tiden tog, men min duktiga lilla kille somnade ensam där inne till slut. Får se hur det går imorgon kväll. 

Ha det gott nu ska jag sova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar