torsdag 13 augusti 2009

Flytt

Ja igår när jag hämtade A berättade fröken att han hade varit ledsen flera gånger. Det var ju inte så roligt men vi pratade lite om det och varför. När vi skulle gå och hämta vagnen var det en del barn på cyklar ivägen för oss och då började A gråta och pipa, då sa jag det är väl inget att vara ledsen för (han var så trött så han klarade inte av ngn motgång alls), då sa en av pojkarna "han har gråtit hela dagen", kunde inte låta bli att le det lät så roligt när han sa det. 

Vi åkte in till stan och hämtade P på jobbet och så handlade vi lite på torbjörnstorg. Sen hem lagade lassange till middag. Sen kom min svägerska och så åkte vi till vattholma på bingo. Där var även min andra svägerska med sin mor och dotter. Vi vann 750kr och dom andra vann 500kr. Det är alltid roligt att vinna. 

Idag lämnad jag A kl 9, han stortjöt när jag gick (vilket inte kändes så roligt att bara gå i från men oftast är ju det de bästa, barn brukar sluta gråta när föräldrarna gått men det känns ju hemskt att bara gå när dom är så ledsena). Tog en repa med hunden sen åkte jag och sambon in till stan och storhandlade, gick på elgiganten och onoff oxå. När vi kom hem kom Tett hit.  Vi tog en gemensam promenad till dagis (Tett och Hilde väntade utanför medans jag och P gick för att hämta A)

När vi kom in på gården sken A upp och sa hej sen sa han varför kommer ni hit nu för? Visst är dom för roliga, jätte ledsen när han lämnades sen undrar varför man kommer och hämtar redan, jag vad säger man? Idag hade det gått mycket bättre berättade fröken, vi pratade en stund om lite olika saker sen gick vi hem. 

P lagade en underbart god middag, helstekt rostbiff med pommes o pepparsås, sallad och beasås, hur gott var inte det. 

Efter middagen åkte jag till min mor för att hjälpa henne flytta, vi var ganska många där. Kom hem vid kvart i tio. Får se om hon hör av sig imorgon och vill ha mer hjälp.

Nu ska jag vara trevlig mot sambon. Ha en skön kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar