lördag 8 augusti 2009

grillning

Igår vaknade A vid halv nio (själv vaknade jag när sambons väckarklocka ringde tidigt i morse, han skulle börja jobba kvart i sju). Vi klev då upp och tittade på lite morgontv sen blev det frukost. Har plockat och fixat lite här hemma idag. Bakade en toscakaka i långpanna efter lunch för min bästa vän med familj skulle komma hit. När dom dök upp fikade vi och barnen badade och lekte. Killarna gick med hunden efter kaffet och när dom kom tillbaka började vi tjejer med maten. När vi skalade potatis, palsternacka och morötter var killarna med barnen ute och plockade vinbär. Maten blev grillad kyckling, kotlett med rotfrukter i ugn, sallad och såser. Mums gott är det med grillat.

Efter maten blev det kaffe igen. Barnen lekte jättebra, så roligt när det inte är massa tjafs om saker hela tiden. M blev bästa kompis med Hilde (hon som varit så himla rädd för henne förrut), jättekul tycker jag. Hon var så gullig när hon tultade efter Hilde hela tiden:-) Pojkarna såg inte kloka ut där dom kröp omkring i sandlådan, V fick duscha och byta kläder innan dom kunde ta med honom i bilen hem. A var oxå tvungen att duscha, sand från topp till tå. 

När gästerna åkt hem städade P upp ute på tomten och jag och A varvade ner till bilarfilmen. Sen blev det kvällsrutinerna och i säng. När det var klart var det bara för mig att ta itu med all disk och frysa in toscan och ta hand om matresterna.

Idag sov A ända till kl halv tio, jätte skönt. Ska roa mig med att dammsuga och torka golv idag och sen på em blir det bilbingo i vattholma.

Ha en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar