fredag 7 augusti 2009

Hämtnigen

Jag skulle ju hämta A kvart över tolv men när jag kom dit så kom fröken ut och frågade om jag kunde vänta en stund för dom satt och läste saga (och det är ju bra om han får vara med på den). Det hade gått bra idag med han hade blivit en gång och ville gå in men det hade gått över på en gång, dom gick och gungade istället.

Efter dagis gick vi hem och hämtade P så vi kunde åka in till stan (Gränby) för att shoppa lite. Jag köpte två par jeans och en tröja till mig och till A köpte jag två tröjor. Vi åt en sen lunch på skuttuge.

När vi kommit hem klippte P gräset, det var ju hur högt som helst, fn vad det växer. Sen kom farmor och farfar över med melon och då tog vi en fika tillsammans. När dom gått var det dax för att förbereda middagen som skulle bli tacos. Medans jag förberede det ringde bror och sa att han och Tett skulle komma över och fika så det var bara att sätta på kaffe igen. En stund efter dom kom kom även Robert. Vi fikade och åt glass. Sen var det dags för natt processen. Jag kom som vanligt inte i säng förrän närmare ett, blir galen på mig själv för att jag inte går och lägger mig i tid.

Idag fick jag väcka A igen för att vi skulle hinna till dagis i tid. Idag ville han inte att jag skulle gå. Dels hade jag inte pratat om det men jag tror mest att det berodde på att det var en annan fröken som tog emot honom idag. Jag ska hämta honom kl ett så får vi se hur det gått idag. Eventuellt ska vi träffa min bästa vän och hennes barn idag annars blir det imorgon, får se när hon hör av sig.

Ha en skön dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar