fredag 7 augusti 2009

ledsen

När jag lämnat av A på dagis gick jag hem och gjorde en del nytta och sen tog jag en promenad med Hilde. Bestämde mig för att vi skulle åka till öb när jag hämtat A, så jag tog bilen till dagis. När jag kom dit var det så tyst så jag trodde nästan att dom fortfarande läste saga men dom var på andra avdelningen. Hittade A i ritrummet där han höll på att klippa, han blev lite glad att se mig men fortsatte klippa, hämtade en annan sax och sa att det inte gick bra. Fröken (som jobbar på den avdelningen) försökta visa honom hur man ska hålla i en sax och förklarade att det inte är så lätt man måste träna. Sa till A att vi skulle gå hem så han fick plocka undan sakerna, han gick då iväg med saxen men tog en ny och gick tillbaka, slutade med att han grät och jag fick bända loss saxen ur handen på honom, tårarna sprutade på honom han ville klippa. När jag sa åt honom att säga hejdå till fröknarna grina och skrek han jag vill inte, vad vill du inte sa jag, han vill inte säga hejdå. Slutade med att han först vinkade sen sprang han fram till fröken (som egentligen inte är hans) gav henne en puss och kram stortjutandes. Jag sa till fröken det brukar väl vara tvärtom, hon bara log. Man ska väl vara glad att han trivs på dagis men vilken scen det blev.

Vi mötte upp min mor vid öb så vi shoppade tillsammans, efteråt tog vi en varsin korv. Jag åkte därefter till min stora storebrors fru och köpte deras tripp trapp stol  och fick några pussel till A efter Rebecka. På väg därifrån träffade jag på Camilla och A fick gatukriter av henne, så vi ritade lite på uppfarten innan vi tog en promenad med hunden . När vi var ute och gick ringde svärmor och bjöd över oss på kaffe. 

Har fortsatt mitt plockande i skåp och lådor efter A somnade. Nu ska jag gå och hänga tvätten och stoppa in en öl i frysen åt min sambo som snart kommer hem från jobbet. 

Ha en skön fredagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar