onsdag 12 augusti 2009

nu e de dag 3

Igår lämnade jag sonen kl nio på dagis, han var inte ledsen men ville nog inte att jag skulle gå, så fröken sa att dom kunde vinka i fönstret till mig och då blev allt bra tyckte han. Så jag och hunden gick hem. Passade på att dammsuga, torka golv och storstäda A:s rum när jag fick egen tid, dumt  egentligen ska man väl passa på att göra ngt kul eller slappa men man blir ju så att man ska hinna med så mycket när man är själv. 

Hämtade honom kl tre, han var då upptagen med bilar och traktorer men fick honom ganska snabbt att plocka undan för jag berättade att vi skulle åka till mormor (och det var så länge sedan han såg henne, har pratat om henne varje dag ett tag nu). 

Sagt och gjort vi åkte till mormor för att lämna flyttkartonger till henne och så fikade vi förstås. Sen var det bara iväg till kvantumkiosken för att köpa busskort till sambon förbi max (ja usch vilken dåligt middag) och hem för att äta. 

Efter maten gick P och A med hunden över till farmor för att lämna tillbaka hennes spackelspadar för hon håller på att renovera hela huset. Jag stannade hemma och tog det lite lungt (ja lite nytta gjorde jag oxå). När dom kom hem igen var det dags för kvällsrutinerna och i säng med lilleman. 

Surfade och tittade på film när A somnat sen gick vi och la oss vi med.

Idag har jag lämnat A kl nio och ska hämta honom kl tre. Idag grät han när jag skulle gå (inte så roligt men jag sa puss och hejdå och gick för dom säger ju att det bästa är att bara gå det går över så fort man gått (oftast). Hoppas i alla fall att han får en bra dag på dagis.

Ha en skön dag mina läsare (om det är några som läser vill säga)

4 kommentarer:

  1. Jag läser!
    koppla en besöksräknare till bloggen så vet du exakt hur många läsare du har.

    SvaraRadera
  2. Tett läser oxå !

    SvaraRadera
  3. Ja jag läser också Men du måste ju lägga till att du avslutade kvällen med bilbingo med din otroligt trevliga svägerska och att vann PENGAR idag på bingon
    Puss och kram från den otroligt trevliga svägerskan tihihi

    SvaraRadera
  4. Jag läser! Kramar Ann

    SvaraRadera