söndag 23 augusti 2009

Söndags morgon

Idag bestämde sig A för att vakna halv sju, inte det roligaste en söndagsmorgon. Vi mös en stund i sängen sen kom P hem från jobbet och då busades det lite, sen frukost och nu morgontv.

Jaha vad har hänt sen senast? I torsdags hade A lekt affär ute med två andra barn och åkt rutschkana med en kille som hette Simon. Roligt tycker jag att han lekt med andra barn.  Och i fredags hade han lekt så fint på em så då hade fröknarna bestämt att dom ville inte bryta det (när han äntligen lekte) så då fick alla barnen vara inne på em, jätte gulligt gjort av dom tycker jag (dom andra stackarna fick inte gå ut, fast samtidigt dom visste ju inte om att dom skulle ha gått ut egentligen så det märkte ju inte barnen i alla fall, dom hade nog lika kul inne tror jag). Och nu i helgen har han frågat flera gånger om han ska gå till dagis och pratat om fröken Birgitta mkt. Så vi får väl se hur det går att lämna nästa vecka. 

A:s mormor kom hit i fredags när han slutat dagis på en fika och lämnade tillbaka flyttkartongerna som hon lånat när hon flyttade. Synd bara att hon hade så mkt att göra så hon inte kunde stanna på middag men nästa gång hoppas jag att hon har bättre tid och kan stanna en längre stund, det vore trevligt.

Ja själv har jag inte gjort mer än man behöver göra (när man har småbarn) eftersom jag legat dålig hela veckan är fortfarande inte bra. Igår var svärmor över hit och gick med Hilde åt mig i regnet. SEn på em blev vi ditbjudna på fika. Tett och Robert kom förbi en sväng, Tett hade köpt godis åt A.

P jobbar natt hela helgen. Vi får se om min ork och vädret tillåter så kanske vi tar en skogspromenad med hunden idag.

Ha en underbar dag.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar