torsdag 1 oktober 2009

Förvånad

Idag fick jag leta efter vinterkläder, det är ju svinkallt på morgonen. Hittade inte A:s långkalsonger men tillslut hittade jag ett par strumpbyxor från förra säsongen. Svårt att klä dom en dag som denna, vill ju inte att dom fryser ute och svettas inne. Någon som har ett bra tips på hur man klär ett barn på dagis denna årstid?

När vi kom till dagis var det full aktivitet där inför fotograferingen. Vi kom samtidigt som han favorit fröken. När han klätt av sig sa han hej då mamma och vinkade, jag sa ska jag bara gå eller får man en puss och kram, du ska bara gå svarade han då, förvånad som jag blev så frågade jag får jag ingen puss och kram? Nej det får du inte säger han då och vinkar och säger återigen hej då mamma. Förvånad gick jag därifrån och vände mig om för att se honom springa in i rummet där dom andra var (även om jag tror det var Birgitta som lockade). Roligt att han kunde gå in själv utan att någon fröken mötte upp honom och att han inte grät. 

När jag kom hem läste jag min bästa väns blogg och började gråta, dom har det inte lätt just nu. Tänker på dom ofta. Hoppas på att vi kan träffas i helgen. 

Jag ska jobba kväll idag så jag ska göra lite nytta innan jag åker till jobbet, ska nog åka in och köpa ett par långkalsonger till sonen innan jobbet tror jag. 

Ha en underbar dag mina vänner.

Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar