torsdag 28 januari 2010

Sen kväll

När vi skulle åka in till stan fick vi först gräva fram bilen (det har kommit sjukt mycket snö senaste dygnet). P fick skotta bort den super höga vallen efter plogbilen så vi över huvud taget skulle komma ut från uppfarten. 

Vi kom först till Ikea så vi gick innanför dörrarna och tog av oss alla ytterkläder och satte oss på bänken och väntade på dom andra. När dom kommit och klätt av sig åkte vi upp till restaurangen för att beställa mat, barnen fick köttbullar och pommes, jag och PK beställde kycklingen. Efter maten drack vi kaffe och barnen åt glass. Vi satt där i några timmar. När vi sedan skulle ta oss igenom varuhuset försvann hennes son vid lampavdelningen, vilken panik. Jag och dom andra barnen väntade kvar där medans hon sprang och letade, hon kom strax tillbaka med  honom. Då säger V till mig: jag jagade pilarna (alltså dom som är i golvet och talar om vilken väg man ska gå). Fick le inombords för jag hade ju sagt att vi skulle leta och följa pilarna. Sa till honom att vi måste ju gå alla tillsammans så vi inte tapppar bort varandra. Inte lätt när man blir ivrig. Skönt bara att det gick bra. 

Blev otroligt sent innan vi kom hem, klockan var tio i åtta när vi åkte från Ikea så hon blev nästan halv nio innan vi kom hem, gissa om lilleman var trött. Det fick bli mycket sång i bilen så han inte skulle somna på vägen hem för då skulle jag få ha honom vaken halva natten. Innan natt proceduren var klar, plus att han ville vara lite med sin pappa som han inte hade träffat nästan något idag. Men nio då sov han och jag var helt slut. 

Sitter nu här och gått igenom alla bloggar jag följer, ska slö titta på lite tv innan jag kryper ner under täcket för imorgon kommer Lottica och Leo hit för en lekstund och fika.

God natt och sov gott

1 kommentar:

  1. Nu är vinnaren av en Elodie Details-snuttefilt presenterad i bloggen, kika in och se om det blev du?! Passa även på att delta i övriga tävlingar, har bland annat en nystartad där man kan vinna presentkort på 300 kr hos Ekokul! Ha en fortsatt mysig fredag! Kram Carolina

    SvaraRadera