måndag 11 januari 2010

wii fit

Efter vår sena frukost åkte vi till björklinge för att hämta Tett, sen susade vi in till stan för att hälsa på A:s mormor. Tett skulle tvätta sin dunjacka där och vi ville träffa mormor som varit i fjällen i nästan två veckor. A beställde naturligtvis lax till lunch av sin mormor som vanligt och självklart lagade hon till det. Jag åkte en sväng till butikerna i boländerna. Köpte ett par jättefina hängselbyxor till min jobbarkompis bebis.

När jag kom till baka till min mor fikade vi innan det var dax att åka hem för att laga middag. Idag bestog middagen av våfflor. Tett åt här med oss. När sonen var nattad har jag och Tett motionscyklat och kopplat in wii fit, det är jobbigare än man tror, vi har skrattat en hel del men oj oj oj så otränad man är. Vi la in målet att gå ner tio kilo på tre månader, man ska ju ta det i lugn takt om man ska kunna bibehålla vikten sen. Vi får väl se hur det går. Det här innebär ju att man oxå måste tänka på vad man stoppar i sig, vilket i och för sig är jätte bra. Men är totalt oförberedd, vi bestämde detta ikväll. Håll tummarna för att vi fortsätter och att vi lyckas. 

Nu ska jag slappa en stund här vid datorn innan jag ska krypa ner i sängen.

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att det lyckas med viktnedgången såklart! Kanske man borde skaffa sig ett wii - rolig träning måste ju vara bra träning! ;) kram

    SvaraRadera
  2. Va duktiga ni är mål är bra och ha.
    Kommer stötta dig hela vägen, heja heja detta ska du greja!

    SvaraRadera