söndag 14 februari 2010

Skottat snö



Efter lunch idag åkte jag och hämtade svägerskan som skulle hålla stegen åt mig medans jag skottade av husvagstaket (har inte gjort det på hela vintern så ni kan tänka er hur mycket snö det var). När vi kom ut fick jag börja med att skotta en gång fram till husvagnen, sen upp på stegen och börja skotta. Det var så mycket snö, packat och tungt så det gick nästan inte få loss det. Svårt att nå så tillslut tog jag modet till mig och klättrade upp på taket, kröp omkring på alla fyra och försökte få bort all snö. Man måste ju vara försiktig så man inte gör repor i taket eller har sönder någon av ventilerna som sticker upp här och var under snön. Mest orolig var jag över vår stora tacklucka att den skulle ha spruckit eller att jag skulle ha sönder den. Är så stolt över mig själv att jag vågade vara är uppe på taket. Men nu är det gjort, kommer nog inte kunna röra mig imorgon, med den arbetsställningen så länge och tungt lär man ju få en grym träningsvärk, dessutom gillar nog inte mina dåliga leder de jag gjorde.

Bror med familj kom hem till oss ikväll och åt med oss, det blev kotletter med pommes, beasås, tzatziki och sallad till middag. Sen kaffe förstås. Alltid trevligt med gäster tycker jag.

Nu ska jag försöka få min sambo att se den där filmen med mig som ville skulle se igår men som inte blev av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar