söndag 28 mars 2010

Kalas nr 1

Idag fick jag faktiskt lite sovmorgon, så skönt. Sen blev det full fart skulle ju både dammsuga, städa och baka en massor. Fick en hel del "hjälp" av lilleman. Men vid tolvtiden kom hans morbror och moster för att hämta honom så jag skulle hinna klart med allt tills gästerna kom. TACK snälla ni. Så fort dom åkte fortsatte jag med baket och sen kom snälla svärmor och gick ut med hunden, tack och tack. In i duschen och sen spackla och pynta tårtan. Hann väl slå ner baken i tio minuter innan gäster började annlända.

A fick jätte mycket fina presenter, tack allihop. Min arbetskollega och vän komm hit med sin familj idag trots att dom kom hem sen igår kväll från thailand. Jätte roligt att få träffa dom och deras nya lilla bebis (född 10 januari men inte hunnit träffa dom sen dess). Bruna och fina var dom. 

Dom två presenter som A verkade gilla mest idag var cykeln och cdspelaren, båda gick varma här hemma. Dom fina kläderna han fick kommer väl till användning i sommar. Bilder kommer kanske imorgon på alla fina presenter för lilleman sover nu så jag kan inte fota sakerna för dom finns i hans rum.

Idag blev det pizza till middag här, snabbt och enkelt (inte speciellt nyttigt dock), Kacka med familj åt här oxå. Precis lagom när vi beställt pizzan kom bror med familj, känns lite taskigt att sitta och äta när man har gäster men lilleman var tvungen att få något annat än fika i magen. 

Nu ikväll efter nattningen röjde jag lite i köket och sen har jag suttit här framför datorn för att uppdatera mig på alla bloggar, har dock varit dålig på att kommentera på senaste tiden, förlåt ska bättra mig men det har varit så mycket annat, men jag läser i alla fall.

Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar