fredag 12 mars 2010

Kungsberget

Natten var tuff, så mycket att göra och så lite personal. Ett stort tack till Christina för all din hjälp i natt. 

När jag kom hem i morse låg lilleman i min säng (han hade vaknat vid tolv och sagt att han ville sova i våran säng). Han var vaken så vi gosade lite och så frågade han ska jag åka skidor idag, vilket jag säger nej det ska du inte och han brister i stört gråt. Jag menade ju bara att han inte skulle åka skidor idag och inte att han inte fick åka med sin mormor upp i helgen. Fick förklara och trösta honom. Pratade även med honom om att om han hade feber fick han stanna hem men skulle då få åka iväg en annan helg, för vi hade ju lovat att han ska få åka skidor. Så det köpte han. Dom klev upp så jag skulle få sova, behövdes verkligen. 

Har sovit lite si och så för jag har ju hört lilleman hela fm. P tog en temp vid halv elva och då var den 36.6 så ingen feber idag, skönt. Jag klev upp tidigt idag för jag ville umgås med A innan han skulle åka bort hela helgen. Vi lekte på hans rum och sen fick han duscha innan han skulle fara iväg. 

När mormor kom för att hämta honom hade hon med sig hans kusin Rebecka som oxå skulle med till kungsberget. Medans jag satte in barnstolen i mormors bil fick barnen leka i A:s rum.  När vi var klara med allt och jag skulle gå och säga till dom att klä sig för dom skulle åka såg det ut så här


Nu ska jag ta och börja med middagen, för vi måste ju äta även om vi inte har något barn hemma. Jag börjar jobba klockan nio ikväll (åker kvart över åtta) och P börjar kl tio, så hunden får sova hos mina svärföräldrar. Vill inte lämna henne hemma ensam på natten, vet att det finns dom som gör det men jag tycker inte att det är schysst. Det blir många timmar i ensamhet, även om dom bara sover på natten. 

Hoppas att ni alla får en underbar fredagskväll. Kram på er

2 kommentarer:

  1. Tycker du gör helt rätt som lämnar bort vovven.Jag hade inte heller lämnat min hund ensam över natten.

    Tack för din kommentar hos mig. Usch ja ungar kan vara elaka. Som tur är finns det flera andra tjejer i klassen som är rara. Så tråkigt bara att det ska behöva vara så här.

    Ha en fin fredagkväll du med.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att lilleman är fri från feber, hoppas ni har en riktigt mysig helg tros jobb o annat.

    Ny kamera blev det, äntligen :) hihi

    Kramar

    SvaraRadera