onsdag 17 mars 2010

treårs trots eller


Min goa fina kille

Idag väckte jag en glad liten kille. Vi hade ganska gott om tid i morse. Men när vi skulle ta bilen till dagis började han tjafsa om att han ville åka vagn till dagis och inte bil. Slutade med att jag bar in honom i bilen. 

Idag har jag stor skurat badrummet, välbehövligt och så skönt när det är gjort. Har även återigen städat köket och sen har jag skurat bakom och under torktummlaren, gissa hur mycket damm och skit det fanns där. Vi har även varit på samtal idag på dagis, där pratades det om hur det går för A på dagis och vad vi har för förväntningar. När vi sen skulle gå hem från dagis med våran son satte han sig på tvären. Han orkade minsann inte gå, han grinade och skrek och jag vet inte vad för att vi vägrade bära honom till bilen, det tog oss nästan en timme att ta oss hem, helt galet. Har aldrig varit med om värre beteende, helt besatt. Ja det är väl bara att gilla treårs trotsen antar jag, hoppas att den går över fort. 

Vi har haft en mysig kväll i alla fall, god mat och sen kaffe och bulla framför tvn. Fick en stor puss och kram av min lilla kille innan han skulle krypa ner i sängen. Skönt att det inte blev något tjafs denna kväll som det blev igår. Nu sitter jag och tittar på greys anatomi, gillar den serien skarpt.

Hoppas ni har en fin kväll. 

KRam på er

3 kommentarer:

  1. oj är ni inne i den underbara tre års trotsen?
    Tur att det perioder även om de är jobbiga.
    Sov gott kram

    SvaraRadera
  2. Ojojoj vad mycket bus det var i den blicken. :)

    SvaraRadera