onsdag 31 mars 2010

utbildningsdag

Natten mellan måndag och tisdag fick lilleman för sig att vakna klockan två och sedan vara klarvaken ändå fram till fem. Min väckarklocka ringde sen halv sex, gissa om jag var helt slut. Hoppade in i duschen och gjorde mig redo, skulle sedan få liv i sonen klockan sex, det var ju stört omöjligt. Slutade med att hans far som egentligen skulle ha jobbat men var hemma sjuk fick ta på sig ansvaret att lämna till nio istället för halv åtta.

Susande in till jobbet och fick helt otroligt en parkering på en gång, ringde hem på vägen för att väcka sambon. Hade sedan en bra utbildningsdag på jobbet, gillade att kirurgen var där och pratade om oesofagusatrecit och kort tarm. Intressant att få veta lite mer plus att få höra hur det går för dom patienterna sen.

Skyndade mig hemåt och ringde då på vägen hem och då sa min sambo att A var hemma för dom hade somnat om och inte vaknat förrän efter tio. Så när jag kom hem tog jag med mig hunden och barnet ut på promenad och till lekparken en stund. Det var jätte fint väder och han behöver ju få komma ut när han inte varit på dagis. Medans jag var ute ringde bror och undrade om vi kunde äta tillsammans och så blev det. Dom åkte till stan och köpte kinamat, mums vad gott det var. 

Har haft strul med avloppen till och från ett tag nu men igår tog det helt stopp. Naturligtvis har vi aldrig haft så mycket disk som då. Försökte skruva isär och rensa men konstaterade att vi skulle fortsätta idag istället. Vilket inte har gått så bra så nu får jag diska i handfatet på toaletten, hur kul är det. Vi har chansat och slagit igång en diskmaskin nu för vi ska ju ha gäster hela kvällen. Dels vill man ju att det ser fint ut, dels behöver vi rent porslin till kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar