onsdag 7 april 2010

fortfarande sjuk

Lilleman är fortfarande sjuk, han sov inne hos oss hela natten. Han var vaken flera gånger i natt, en gång riktigt pigg så han bara pratade och pratade. Fyra i morse ville han ha välling så det var bara att gå upp och fixa det (han drack ingen innan han somnade). Vid åtta idag ringde det på dörren, då var det rörmokaren som kom, hade totalt glömt bort att han skulle komma idag. Men det gick fort han var bara här i fem minuter.

Jag och lilleman gick upp och satte oss i soffan för att titta på lite morgontv. Min sambo skulle sova vidare till klockan tio för han skulle jobba i natt. Kvart över tio väckte vi honom så vi kunde äta en gemensam frukost. På fm hade lilleman inte så hög feber men på em gick den upp till fyrtio igen. Har lyckats få i honom lite mat och vätska i alla fall. Har varit mer action på honom idag, egentligen har det varit full fart hela dagen fram tills kvällen då han blev däckad igen. Vid sju var tempen närmare fyrtio igen och han fick åter en supp. Han somnade här i soffan ikväll och när jag bar in honom i sängen kändes han väldigt varm. Får väl hålla mig upp tills jag kan ge en ny supp om han behöver. Ska kolla en ny temp innan jag går och lägger mig. Hoppas han är bättre tills imorgon.

Sov gott

1 kommentar:

  1. Stackars liten..
    Vet precis hur det är.
    Tur att du får i honom mat och dryck iaf. När M var så där så ville hon varken det ena eller andra. Hon hade ju helt otippat öroninflammation. Visade inga som helst tecken på det.
    Krama och hälsa honom från oss!
    Kram!

    SvaraRadera