torsdag 1 april 2010

Kalas idag igen

I morse ringde telefonen tidigt, det var ragnsells som ville komma hit på morgonen och spola våra avlopp, så det var bara att kliva upp. Lilleman satt nyfiket vid frukostbordet medans dom höll på i avloppet under diskbänken, jätte spännande tyckte han. Efter en stund rynkar han på näsan och säger: vad är det som luktar? Jag svarade då att det luktar från avloppet dom spolar. 

I stressen när P skulle skynda sig till dagis för att lämna lilleman glömmer han ta med sig hunden så henne fick han gå på promenad med när han kom tillbaka, tokigt men så kan det bli ibland. När han kom tillbaka efter han lämnat A hade slammbilen redan åkt och jag höll på att skura efter dom. Så förmiddagen gick åt till att städa. 

Halv två hämtade vi lilleman på dagis för klockan två skulle han vara på treårskontroll i stan. Kontrollen gick jättebra och dom tyckte att han var otroligt duktig på att prata. Han imponerade lite på dom för när dom visade bilder för honom som dom ville att han skulle berätta på så svarade han typ: ett äpple som är rött, fast dom hade nöjt sig med att han kunde säga att det var ett äpple. Man blir stolt som mor när han är så samarbetsvillig och duktig.

När kontrollen var klar åkte vi till Ikea och köpte en korv innan vi gick in för att köpa golvet som vi ska lägga i vardagsrummet. Sen bar det av hemåt för att dumpa sambon och lasten, A och jag skulle vidare till stan igen för att fira hans kompis Leo som har fyllt år men han var sjuk på sin födelsedag. Vi fick smörgåstårta och vanlig tårta på kalaset. A och Leo lekte som aldrig förr, dom hade jätte kul så vi blev kvar enda till halv åtta. Då ringde sambon och ville att vi köpte med hamburgare till honom, självklart ville då även A ha chicken nuggets förstås. 

Klockan hann bli kvart i tio innan nattningen och allt annat var avklarat så vi får se hur länge han sover imorgon. Jag ska få sovmorgon imorgon för jag ska ju jobba imorgon natt. Ev åker resten av familjen ner på stan och kollar fåglarna vid svandammen.

Nej nu ska jag umgås med min sambo. Hoppas att ni haft en bra dag.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar