lördag 3 april 2010

Natt ett av fyra

Blev ingen sovmorgon igår, var pigg när lilleman vaknade. Hade en mysig stund på morgonen och sedan gick vi ut hela familjen i det vackra vädret. Blev en stund i lekparken, där det skulle gungas gungbräda, åka rutschkana och gunga vanlig gunga. A tyckte det var så kul, hunden ledsnade och gick upp på en parkbänk och satte sig, hihi. Efter lekstunden fortsatte vi vår promenad där det blev mycket springtävling.

Väl hemma igen byggde jag och A lite pärlplattor medans P började lägga vardagsrummsgolvet. En stund senare kom Tett och hämtade A, dom åkte till björklinge. Jag passade då på att ta hand om resten av all disk från vårat kaos som varit, tyvärr gick ju även diskmaskinen sönder i den vevan så det var bara till att diska allt för hand. Passade även på att gå och vila en stund inför nattens jobb. 

A kom väl hem igen runt sex tror jag så då var det bara att börja med middagen. Hade ju köpt så otroligt mycket kok korv till A:s födelsedag som blev över så det fick bli korv med pommes, fin påskmiddag va. Även bror med delar av familjen åt här.

När vi ätit och druckit kaffe var det bara för mig att göra mig redo för nattensjobb. Carola fick äran att natta lilleman denna kväll. Tett och Robert kom hit precis innan jag skulle åka, bror skulle då skjutsa dom till fest i stan men då tog jag med dom istället jag skulle ju ändå in till stan så varför skulle då bror köra dom? Det var det ingen som tänkt på.

Natten på jobbet var behagligt lugn, alldeles lagom mycket att göra. Vi får se vad denna natt ger. Jag borde egentligen sova mera, sovit uruselt idag men det är så fint ute så jag har svårt att slappna av. Familjen åkte hemifrån vid elva och jag vet ej när dom kommer tillbaka. Antingen försöker jag sova lite till eller så går jag ut med hunden en sväng, vi får se.

Ha en skön dag. Kram på er

1 kommentar: