måndag 12 april 2010

sol och tussilago


Vaknade denna morgon med en sjudundrande huvudvärk. Men det var bara att kliva upp med lilleman. Blev en stund i soffan med morgontvn på innan vi åt en sen frukost. Ja lilleman tog väl tillslut tre tuggor, vill fortfarande inte äta. Trots att jag tagit tabletter vill min huvudvärk ej ge sig av, så det är väl bara att bita ihop och göra allt man ska ändå. 

Har varit ute på en härlig promenad i solen med hunden. Här ute på åkrarna där vi bor lyser det gult överallt med tussilago, så vackert. Vilka vårkänslor man får när solen skiner, fåglarna kvittrar och tussilagos överallt, härligt tycker jag.

Synd att lilleman fortfarande är dålig, man vill ju vara ute när det är så fint. Har han ingen feber ska vi nog ge oss ut en liten stund, frisk luft har ju ingen dött av eller hur? Nej nu blir det till att koka mera kaffe och se om jag lyckas jaga bort den som slår mig i huvudet hela tiden. 

Ha det gott, kram på er

1 kommentar:

  1. Åhh så underbart med tussilago! Nu får sommaren komma om den vill.

    Hoppas ni alla snart blir friska så att ni kan njuta av våren till hundra procent.

    SvaraRadera