söndag 11 april 2010

till doktorn

Lilleman har hostat något grymt i natt, tom kräkts slem. Hostade i flera timmar, till slut gav jag upp och gick upp för att ge honom hostmedicin så han skulle få sova någonting. Var svårt att få i honom det, han tycker det smakar illa. Vi båda lyckades somna till slut men jag vaknade gånger flera, så när morgonen kom och min sambo kom hem från jobbet var jag helt slut. Kom inte upp förrän halv åtta och ringde då till sjukvårdsupplysningen, pratade med en sköterska som tyckte att vi skulle komma och träffa en läkare. Fick tid klockan elva på närakuten. Gick och la mig igen och sov till nio.

När väckarklockan ringde klev jag upp och hoppade in i duschen, åt frukost och fixade en macka till lilleman. Väckte honom bytte blöja och borstade tänderna, sen satte vi oss i soffan och så fick han äta sin macka framför tvn, ett undantag idag. Han vill inte gå till doktorn, tror han är lite rädd. Vi har ju gjort dumheten att säga när han gör farliga saker *att gör du så där då måste vi åka till doktorn, det är jätte farligt att röra elkontaktern tex* fast det behöver ju inte bero på det. Det kan vara så enkelt att jag sa att vi måste till doktorn så att du får medicin och blir frisk. Han gillar INTE att ta medicin. 

Nej nu ska vi klä på oss och åka till doktorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar