tisdag 1 juni 2010

Husvagnen såld

På söndagen skulle det komma ett par för att titta på våran husvagn som vi hade till försäljning. Jag hade sagt till dom att dom kunde få komma efter tio eftersom vi skulle på bröllopet dagen innan. Dom ringde vid elva tiden och sa att dom skulle komma vid ett.
När dom sedan dök upp kollade dom vagnen nog och sen skulle dom åka för att äta lunch och fundera.

Det slutade med att dom prutade ner den lite (orkade inte hålla på med nya visningar och annonser så vi gick med på det) och vi skrev papper och fick en postväxel på pengarna eftersom det var söndag och då är ju inga banker öppna.

När dom sedan rullade iväg med husvagnen började min son gråta när vi skulle vinka av vagnen. Han blev så jätte ledsen så han hulkade, då vill jag lova att det gjorde ont i mamma hjärtat så jag började oxå gråta. Känns lite vemodigt att göra sig av med något som sonen bara älskar att göra. Men han får ju som sagt var åka med sin mormor till hennes husvagn, sol och bad på sommaren och skidåkning på vintern. Så det går ingen nöd på honom. Men det är ju nu han är i den åldern då han verkligen kan uppskatta husvagnslivet. Jag själv är ju uppvuxen med husvagn.

Kanske vi köper en mindre vagn någon gång i framtiden som vi får dra själva, så kan vi åka iväg när vi vill och har tid. Och som är så liten så den får plats på våran uppfart. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar