fredag 25 juni 2010

Midsommarafton

Hua vilken natt jag hade på jobbet, helt slut i fötterna när jag kom hem. Sov några timmar sedan var det bara att göra sig i ordning för midsommarfirandet. Gick över till svärmor strax före två. Sonen var redan där för han och hans far hade varit dit för att klippa sig (P skulle det). Efter ett tag kom Anneli och Patric. Vi satte oss då ute i skuggan och tog ett glas vin innan vi skulle gå till dansen.




Det var en hel del människor på ängen när vi kom dit, var en stund kvar innan det skulle börja så vi satte oss en stund i solen och A plockade smultron. SEn blev det dans, A dansade men log inte lika mycket som när det var firandet på dagis (beror väl på alla människor som var där). Dom sålde lotter där så det köpte vi, både vuxen och barn lotter, tyvärr vann A inget på sina men vi vuxna vann på våra. Svägerskan en pump som man kan även pumpa bildäck mm med, jag en lyckta och svärmor gummimatta, picknickkorg och grillskrapa.

Hos svärmor blev det sedan mat, först sill och potäter och tillbehör. Sedan tog vi en lång paus, A lekte för fullt med Patric och körde mopeden. Sedan blev det dags att grilla spett och lite annat. Det var så gott. 

A och svärmor slängde ihop en jordgubbstårta som oxå var så där super god, till det drack vi kaffe. Jag gick hem sedan för att gå ut med Hilde som fått vara ensam hela tiden eftersom P jobbade och Anneli hade med sig sin hund, och hon gillar inte andra tikar alls. När jag rastat henne band jag fast henne i deras staket medans jag gick in för att hämta A, gissa om hon blev sur för att hon inte fick gå in, för det får hon ju alltid annars.

Tog sin lilla tid att läggga lilleman ikväll för han var ju så otroligt trött så han bara strulade. Han lyckades väl somna strax efter tio. Får se hur länge han sover imorgon.

Önskar er alla en god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar