söndag 27 juni 2010

Midsommardagen

Lilleman och jag åkte ut till Siggefora för att fira lite midsommar där oxå plus att lilleman skulle få sova kvar med mormor i husvagnen. Både P och jag skulle jobba så det blev ju en bra lösning som A bara älskade.

Klockan ett var det dans runt midsommarstången (dom har alltid festen på midsommardagen där ute), i år  var det mormor som skulle dansa med A, dels för att jag har redan dansat två dagar denna vecka, dels för att A frågade mig för någon vecka sedan varför mormor inte dansade förra året och jag svarade honom att hon var ju fotograf då och tog bilder på honom när han dansade. Så i år skulle jag vara fotograf. När dansen är slut dansar dom alltid långdans bort till ett bord där det brukar bjudas på saft och bulle och glass men i år var det godis och glass som det bjöds på (uppskattat av sonen). Till och med mormor fick godis för att hon dansat. Därefter köpte vi massa lotter men vi vann inget. 

Sen blev det kaffe och kakor innan det var dags för mig att åka hem och sova inför natten. A hade så roligt med sin kusin och sin syssling så han hade knappt tid att säga hej då till mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar