onsdag 2 juni 2010

Picknick med dagis


Idag var det picknick med dagis. Blev lite stressigt innan så jag slängde ihop lite mackor på färska frallor, äppelbitar och melonbitar, kaffe till mig och dryck till A.

Vi möttes upp vid dagis och gick sedan i samlad trupp till åsen. Där var en jättefin plats med en kulle, vi satte oss på våra filtar och sen skulle barnen uppträda för oss. Dom ställde sig på kullen och sjöng en massa sånger från oss. Temat var Astrid Lindgren, dom var så duktiga. En del sjöng mer än andra. 

Efter uppvisningen var det dags för att mumsa picknick, A åt med god aptit och pratade för fullt hela tiden. Samtidigt som vi åt passade alla miljoner myggor på att mumsa på oss, mindre trevligt vill jag lova.

När vi skulle gå tillbaka hade korna blivit sugna på lite vatten så alla kor stog nere vid ån och drack, precis vid bron som vi skulle gå över. A halkade och ramlade strax innan vi var framme och jag gjorde något ljud i från mig, korna blev rädda och flyttade på sig, naturligtvis precis framför bron så jag fick mota bort dom så vi kunde gå över. På andra sidan stog P och väntade på oss med hunden. Hon stog nästan och ylade av lycka när vi kom över bron.

Väl hemma igen tog vi oss en glass ute på altanen i det fina vädret. Lilleman somnade ovaggad idag vill jag lova. Själv har jag bara slappat i soffan hela kvällen, hur skönt som helst. 

God natt och sov så gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar