onsdag 7 juli 2010

missförstånd

Ikväll när vi skulle byta blöja inför nattningen så hände en "rolig" sak. När jag tar av lilleman blöjan säger jag oj här var det inte mycket kiss, den kunde du nästan ha haft i natt. Oj vad det luktar kiss (starkt), har du inte druckit ordentligt idag? Han ser konstig ut och så säger han: nej mamma jag HAR inte druckit något kiss. Jag: men lilla gubben man ska inte dricka kiss, jag menade har du druckit dåligt med vatten idag. Varpå han ser lite lättad ut. 

Jag hoppas jag inte får äta upp det någon dag, att han försöker dricka kiss. Tänkt så fel det kan bli när man säger saker, han tolkade det ju helt annorlunda mot vad jag menade. Ni skulle ha sett hans frågande ansikte och hört honom när han svarade, min lilla gullplutt så tokigt det kan bli.

God natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar