torsdag 25 november 2010

snart advent

Äntligen börjar det gå åt rätt håll med min förkylning, lite mera ork idag. Sonen och jag har bakat pepparkakor för första gången i år, så mysigt. I år dekorerade vi även dom med kristyr. A tyckte det var synd att vi var sjuka så vi inte kunde bjuda någon på våra pepparkakor, gullungen.

Ja nu är det ju snart första advent (och inte har jag hunnit förbereda för det), jag har en liten undran, vad brukar ni plocka fram till första advent?? Är det bara elljustakar eller är det tomtar, gardiner och hela kittet?? Vore jätte kul att höra vad ni gör.

Ha en skön kväll. Kram på er

2 kommentarer:

  1. Hej, jag brukar ta fram ljusstakar och stjärnorna
    och så gør jag några kransar. De andra tar jag fram litt senare tycker det är lite tidigt och ta fram julpyntet nu. Men tror många tar fram nästan allt nu till advent!!
    Lycka till!!
    Kram Kattis

    SvaraRadera
  2. Vi tar fram allt nu till advent, det är ju så mysigt med allt framme och det är ju under så kort tid, vi tar ju ner det mesta redan 6/1 då vi firar Vickan som fyller år dagen efter och det då inte längre är jul hemma hos oss. Likaså köper jag alltid några nya änglar varje år till jul och ev några tomtar. Ska kolla mitt julpynt imorgon om jag inte orkar redan ikväll. Älskar julen med allt mys som är framme och tända ljus. Kram

    SvaraRadera