torsdag 25 november 2010

vaken natt

I natt blev jag väckt av att lilleman kom inspringandes till mig med buller och bång, tror han hade haft en mardröm. Han var pigg och vägrade somna om och när jag nästa höll på att somna kräks han ner hela sängen:-( Bara att ställa sig och klä av honom, tvätta honom och bädda rent i sängarna. När vi krypit ner igen var han fortfarande pigg och pratade för fullt och efter någon timme kräktes han igen. Samma procedur igen och vi bestämde att han skulle stanna hemma från dagis idag (även om jag tror han kräktes pga slem, han är ju förkyld). Messade till Peter att inte väcka oss när han kom hem från jobbet för vi behövde sova ut, vi somnade nog inte förrän efter klockan sex. Ringde dagis vid åtta och berättade att han inte skulle komma idag.

Klockan tio vaknade lilleman och vi gick upp och la oss i soffan och tittade på film så P skulle kunna få sova i lugn och ro. Så vi har tillbringat hela förmiddagen och det är fortfarande soffläge för oss. Jag mår ju inte så bra i min förkylning heller men måste nog ta mig till stan och fixa några ärenden.

Önskar er andra en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar