söndag 15 januari 2012

julgransplundring och gäster

I fredags fick A gå på dagis en timme för dom hade julgransplundring då. Han är ju nästan alltid ledig på fredagar men blev så ledsen när han inte skulle få vara där på plundringen, dom skulle ju bla göra raketen och det är ända gången dom får skrika på dagis. Snällt av fröknarna att låta honom komma.
Medans han var där gick jag, dottern och hunden på en lång promenad. Lite ruggit men skönt.

På em kom min kusin och hennes barn hit på en fika, dom hade med sig julklappar till mina barn från min gudmor i Norge. Så trevligt att ses, det händer tyvärr inte så ofta. Hoppas vi ses snart igen.

Vi orkade inte laga mat så vi beställde pizza i grannbyn. När jag kom dit för att hämta maten så funkade inte deras kortläsare så jag skulle få betala maten senare. Skulle ha gjort det i lördag men har inte haft tid eller vägarna förbi så imorgon måste jag verkligen åka dit. Känns lite surt att man ska behöva åka dit bara för det men men.

Maten åt vi hemma hos svärmor och svärfar. Sonen blev även klippt vilket var välbehövligt. Två glas vin slank ner oxå, riktigt gott var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar