onsdag 25 juli 2012

Punka

När vi skulle åka hem från leklandet igår kändes det lite konstig när jag körde iväg, så jag stannade och kollade, nästan ingen luft i höger framdäck, rullade sakta till närmsta mack för att fylla på. Medans jag ska försöka fylla luft säger sonen mamma vad är det där och jag tittar. Jo en stor skruv i däcket, inte konstigt att jag hade dåligt med luft. Ringde min käre svärmor och svärfar som var så otroligt snälla och kom för att hjälpa mig (klockan var ju ganska mycket och jag ville bara hem och natta trötta barn). När dom kom togs beslutet att fylla extra mycket luft i däcket och sen bara köra hem, sagt och gjort så blev det så.

Väl hemma och dottern nattad insåg jag att jag verkligen måste åka och handla. Snälla svärfar kommer då över för att byta det trasiga däcket, varpå sonen vägrade gå och lägga sig för han skulle hjälpa farfar och så blev det.

Innan jag kom hem igen var klockan nog närmare tio men då var i alla fall kylskåpet uppfyllt.

Tack och tack igen för all hjälp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar