tisdag 20 mars 2012

Stress

Satt i morse vid frukostbordet och tänkte det är något vi skulle göra idag men vad. Kollar igenom alla lappar på kylen och inser då att om en timme ska O vara på röntgen på akademiska sjukhuset, får smått panik, jag är inte klar, barnen är inte klara och A ska lämnas nio på dagis samma tid som O ska vara på röntgen.
Ringer svärmor och har tur hon är hemma och kan komma över för att ta A till dagis.
Jag och O kastar oss i bilen och kör till stan, tror ni vi hittar någon parkering, nää. Hittar en till slut, betalar och när jag ska lägga lappen i fönstret inser jag att det är bara för handikappade (snacka om att kasta pengarna i sjön), in i bilen igen och fortsätta leta.
När vi väl parkerat är ju klockan tio över nio, skit på ren svenska. Springer till röntgen och då ligger inte anmälan där jag trodde så det är bara att springa hela vägen tillbaka nästan. Som tur var kunde dom ta emot oss trots att vi var sena, så vi behövde bara sitta ner i knappa fem minuter innan vi fick komma in.
Jag trodde det var ultraljud hon skulle göra som hon gjorde förra gången men det var riktig rtg. Men hon var såå duktig låg stilla och var inte alls ledsen så det gick super fort.
Då var det bara att traska till barnsjukhuset för att träffa doktorn, fick komma in på en gång (inte illa) och doktorn visade bilderna och sa att allt såg normalt ut och hon var friskförklarad och behöver inte komma dit någon mer gång. Så nu ska vi ringa försäkringsbolaget så dom tar bort klausulen eftersom det aldrig har varit några fel på hennes höfter.

1 kommentar:

  1. Hjälp, jag blev lite sressad när jag läste om eran stress, vad skönt att allt är bra med Olivia.
    Trevlig helg kram sussie

    SvaraRadera