måndag 7 maj 2012

Ambulansfärd


Sent igår kväll tyckte jag att jag hörde något konstigt men tänkte först att det var tvn men gick sen och kollade till dotter. Där låg hon och hade jättesvårt att andas, plockade upp henne försökte med lite allt möjligt men ringde sen svärmor och bad henne komma hit, la på luren och ringde 112.
Ut i friska luften med ett blått  helt hysteriskt barn, tyckte det tog hur lång tid som helst innan ambulansen kom.
Ambulansmännen gjorde undersökningen ute innan vi lastades in och for i ilfart till stan. Lillstumpan fick innhalera adrenalin och fick syrgas. Jag som blir så åksjuk i bil mådde ju skit dåligt då jag dessutom fick åka baklänges i en skumpig ambulans men jag klarade mig från att kräkas.

Väl på sjukhuset fick hon även kortison och doktorn ville behålla oss över natten då hon tyckte att hon inte lät så bra som hon ville med tanke på adrenalinet och så. Det konstaterades i alla fall att det var ett kraftigt anfall av falsk krupp. Nu är vi hemma igen och jag hoppas att hon aldrig mer råkar ut för detta ( men det är vanligt att det händer igen). Helt kry är hon inte än men det kunde ta några dagar.

4 kommentarer:

  1. Stackars lilla Olivia, det låter så hemskt.
    Hoppas att det blir bra nu
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att det gick bra.. Kramar till hela familjen!

    SvaraRadera
  3. Vad rädd du och Oliva måste ha blivit. Men det är tur att hon har en sådan lugn och sansad mamma. Hoppas att hon slipper att råka ut för det igen.
    Kram Yvonne.

    SvaraRadera
  4. Stackar lilla O, tur att du har erfarenhet är lugn.
    Hoppas att det inte händer igen.
    Sköt om er
    kram Sussie

    SvaraRadera