onsdag 13 oktober 2010

inget speciellt

Idag har jag fortsatt rensa ur garderober mm. Tog en sväng till tippen och sen for jag och storhandlade så nu har vi mat i kylen igen. Annars har det inte hänt så mycket här hemma. Myst i soffan med lilleman. Timmarna rinner iväg, det är så mycket som behöver göras och så mycket som jag skulle vilja göra. Någon gång kanske man hinner ikapp.

Måste bara berätta, när jag kom till dagis idag sa A direkt jag vill vara kvar längre på dagis. Han och Martin lekte för fullt. Jag pratade lite med fröknarna, dom berättade hur duktiga barnen varit när dom hade åkt buss till bälinge för att sjunga för dom gamla på lundagården. Fröken sa att A hade sjungit alla sånger högt och ljudligt. Önskar man hade varit en fluga på väggen och sett när barnen sjöng. Härligt att inte blygheten satte in och att han vågade sjunga inför främmande människor.

Martin och A tog en tandemcykel med släpkärra och cyklade iväg, jag lät dom leka en stund innan jag bröt och sa att han var tvungen att gå hem. A ville inte men började gå med mig, då cyklade Martin ikapp och så tog han A:s hand så gick/cyklade dom hand i hand bort till grinden, så söta dom var önskade att jag hade kunnat ta ett kort på dom. Härligt när dom gillar dagis tycker jag. Så han blev så glad när jag sa att han skulle få gå på dagis imorgon med. 

Önskar er alla en god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar