lördag 6 juni 2009

Årets första student..

var idag. Rebecca tog studenten idag och då var vi där när hon sprang ut. Jätte glad var hon för att ha tagit studenten, synd bara att det var så tråkigt väder. När hon skulle ut och åka traktorsläp åkte vi till gränby för att bla köpa en studentpresent till henne, det blev ett halsband med matchande armband i silver. 

Sen åkte vi på studenmottagningen i skölsta, där fick vi rostbiff med potatissallad och vanlig sallad, sen blev det kaffe och bulla. P var tvungen att åka innan oss för han skulle iväg och jobba. Jag och A stannade lite längre. A var lite blyg i början men efter en stund släppte det och han for omkring som en virrvelvind. 

Gissa om hunden blev glad när vi kom hem, hon är inte så van att vara ensam såpass länge. Jag och A tog en liten promenad med henne ute på ängen här hemma. 

Ikväll har min bror med sambo varit här (dom bjöd mig och A på pizza), vi umgicks och tittade lite på tv. P jobbade ju kväll så han kom väl hem vid elva.  Jag och Carola drack lite vin, det var ju trevligt. 

På söndag ska vi nog åka och spela bilbingo i österbybruk, hoppas vi vinner lite pengar då.

Tidigare i veckan var vi hos tandläkaren på återbesök eftersom A slog i tänderna för två månader sen, men allt såg bra ut, vi skulle hålla lite koll på inflammation fortfarande men tanden hade vuxit fast igen, vilket känns skönt. 

I onsdags var vi hem till min vän Petra och hennes familj och fikade o barnen lekte. På torsdagen åkte vi till våra vänner Lottica och Leo, där vi fick en god lunch och kaffe, sen lekte barnen förstås. Så slutet av veckan har varit helt ok, jätteskönt att vara långledig efter mina fyra nätter som jag nu har gjort för andra gången på kort tid. 

Nej nu ska jag vara lite trevlig mot min sambo och natta kissa hunden, sen blir det nog sängen är jätte trött. Ha det gott mina vänner

Ska försöka mig på att lägga in en bild med den här datorn, vi får se om jag lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar