onsdag 5 augusti 2009

Dag 2 på dagis

A vaknade kl halv två på natten till tisdag (och gallskrek) sen somnade han inte om ordentligt förän halv fem och jag gav upp och bytte rum kl halv sex så det blev inte så mycket sömn. Fick väcka en väldigt trött A kl 8. 

När vi kom till dagis gick vi till den andra avdelningen för alla barnen var där och lekte, halv tio var det samling med avslutande fruktstund. Vi var inne på fm för A:s skull så han skulle vänja sig att vara på dagis (ute går det ju alltid bra tyckte fröknarna). Till lunch fick dom kycklinggryta och ris. Efter lunch gick vi ut på gården och lekte, det gick bra. Hade ingen klocka på mig så jag trodde kl var mycket så vi sa hejdå till fröknarna och gick och lekte en stud i båten innan vi gick hem (insåg då att kl bara var ett när vi gick).

Hem en sväng och sen in till stan för att köpa födelsedagspresent till Ella som fyllde två år. A somnade i bilen och jag hade ingen vagn med mig vilket blev en gråtandes och skrikandes A inne på affären, lite stressande. Sen susade vi ut till östervåla för kalas. Vi blev bjudan på grillat och kaffe och tårta. Jätte trevligt. Alla barn sprang omkring på logen och hade kul. Barnen tyckte nog det blev en lång väntan på mat för dom gick och plockade vinbär;-)

När vi väl kom hem var klockan efter åtta så då var det bara att gå ut en sväng med stackars hunden som varit ensam hemma ganska länge. Gick förbi svärmor så A stannade där medans jag rastade hunden sen var det hem, borsta tänder, koka välling, läsa saga och i säng. Han somnade direkt, helt slut. 

Idag vaknade han själv så jag slapp väcka honom. Åt frukost och sånt sen gick vi till dagis. Vi lekte en stund sen har dom ju samling halv tio och efter samlingen sa jag hej då till A och sa att jag skulle gå. Han gav mig en puss och kram och vinkade hej då mamma. Han hade fullt upp med att han och fröken skulle åka båt. Kul att det gick så bra att gå men han var väl förbered vi har pratat en del om det så han var inställd redan på morgonen att jag skulle gå hem. Ska tillbaka till kl 12 så får vi se hur det gott. Kanske skriver ett inlägg ikväll om vad som hänt. 

Ha en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar