torsdag 6 augusti 2009

efter tolv

Jag gick ju tillbaka till dagis kl 12, då satt A och en fröken kvar vid matbordet (A höll på att äta upp frukten). Dom andra barnen var och läste saga eller vilade. Fröken berättade att dom gått ut och lekt när jag gick, åkt båt och lekt affär. Efter en stund hade han blivit ledsen (kom på att mamma var borta) så då ville han gå in men fröken sa att jag inte var inne jag hade ju gått hem. Dom gick och hämtade nycklarna till förrådet för att titta vad som fanns där och då hade det gått över (hade inte varit långvarigt sa fröken).  Vi fick gå hem då när jag kom tillbaka (skulle vara där till halv två enligt papperet men dom tyckte väl att vi kunde gå hem eftersom A hade varit där två timmar själv och man brukar ju gå hem när mamma kommer och hämtar i vanliga fall)

A var otroligt trött efter dagis och då har han en tendens att alltid hitta på saker han inte får göra plus att Hilde fick det jobbigt (han var inte så snäll mot henne). Vid halv fyra gick vi över till farmor och farfar och fikade. Sen tog vi en promenad med Hilde, hem lagade mat, pratade med mormor. Blev lite barntv och sen fick han göra kvällsrutinerna och krypa i säng. Han somnade vid 19.50

Ja ha en ny dag och A vaknade kl 5 (jag somnade typ vid ett, så snacka om att jag var trött). Idag ska jag lämna A ganska så på en gång när vi kommer till dagis (ingen samling för mig idag inte). Hoppas allt funkar bra idag, han lär ju vara trött som vaknade fem. 

Ha en underbar dag så kanske jag skriver lite ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar