torsdag 19 maj 2011

Bakning



När lilleman och jag kom hem från dagis passade vi på att slappa en stund i soffan innan jag började rensa en massa rabarber, som lilleman sen hjälpte mig att skära i bitar. Efter det tog vi tag i middagen, vi var lite slöa idag så vi gjorde bara mos och köttbullar men gott vart det. A älskar att vara med och hjälpa till i köket.
Efter maten började vi baka, vi skulle baka kokostoppar. När smeten skulle svälla fick han se lite på tv och lika så när dom var i ugnen. Han får vänta tills imorgon innan han kan få smaka sitt bakverk för klockan blev så mycket så det var dags för sängen. Efter nattbestyren läste jag en hel bok (en lång en) för lilleman och nu hör jag att han ligger och pratar i sin säng, får se hur mycket klockan hinner bli innan han sluter sina ögon.

1 kommentar:

  1. Visst är det mysigt när barnen hjälper till i köket, Emma älskar oxå det!
    Ha det gott!!
    Tjing//K

    SvaraRadera