fredag 27 februari 2009

efter tre nätters arbete

Har nu arbetat tre nätter, det har varit ganska mycket att göra på jobbet. Idag så åkte jag till willys och handlade direkt efter jobbet så jag var nog inte hemma förrän halv nio, kvart i nio. Då blev det en snabb frukost med familjen efter jag packat upp alla varor.

Vid ett tiden bar det av ut med hunden, skulle träffa en jobbarkompis och hennes hund och se om våra hundar skulle gilla varandra och kunna leka lite. Vi tog en ganska rejäl promenad. Hilde var lite bossig och fostrade  och morrade lite men hon gav sig efter en stund. Så mycket leka gjorde dom inte, sniffade mest omkring men det var ju skönt att bara kunna ha dom lösa och ut o promenera.

Efter promenaden var det bara att städa huset, skotta snö med sonen, laga mat och duscha för sen skulle jag få lite gäster på mitt me&i party. Lite fick hon sålt till mig och petra i alla fall, tror vi var dom enda som handlade. Jag köpte en tröja till A och en tunika till mig själv faktiskt. Hoppas den passar när jag får den. Sen blev det fika och alla började dra sig hemåt. A var så trött så han nästan somnade stående. En flaska välling och sen sa han ingen tula mamma, sa att jag skulle hämta den och då sov han nästan, gav honom tulan och en puss, släckte lampan och gick ut, hörde han säga mamma en gång men sen var det tyst. Första gången sen i somras som man inte behövde ligga där inne och söva honom. Jätte skönt men tyvärr säker bara en engångs företeelse eftersom han var så trött.

Det var allt för denna gången, hoppas ni får en skön fredagkväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar