lördag 21 februari 2009

Fram och tillbaka till Kungsberget


Igår åkte jag till Kungsberget med A, han ska vara med mormor i helgen för vi jobbar hela helgen (omlott). Susade upp vid 10 tiden, A somnade i bilen förstås. När vi kom fram och han vaknade skrek han: momors husvagn, mormors bil och strålade som en sol. Efter lite mat i magen var det bara att bylta på alla kläder och ta sig ner till skidbacken. A lös som en sol av glädje.

Först åkte vi i lära sig stå på skidor backen men där fick man ingen fart så vi gick till den barnliften som går jätte sakta. Trodde först att han skulle tycka det var lite läskigt men inte då, lika lycklig fortfarande. Mormor hoppade av två pinnar upp för att det inte skulle blir för långt och brant. Själv stod jag redo med kameran och tog bilder både på väg upp i liften och när dom susade ner för backen.

Efter skidåkningen var A trött i benen. Det blev lunch och sen tog jag med mig jennifer i bilen och susade hemåt för hon skulle på innebandy träning kl 17. När vi åkt fyra kilometer så ringer mormor/farmor, Jennifer har då glömt hemnycklarna så det är bara att vända.

När jag lämnat av J i björklinge åker jag hem och sitter en stund framför datorn innan jag går och lägger mig för att vila lite innan nattskiftet ska börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar