lördag 28 februari 2009

Nya skor

Idag vaknade A klockan åtta, eftersom P sov efter jobbat natt så fick vi kliva upp på en gång, blev lite teletubbies innan frukost. 

Efter lunch kom J hit och vi tog med oss A och Hilde på promenad. När vi började gå sken solen och det var jätteskönt ute men efter ett tag blev det bara molnigare och kallare, tillslut vräkte det ned snö och blåste som i snöstorm, det var super kallt, inte alls skönt. 

Senare på em så gjorde vi oss iordning och åkte in till stan och mötte mormor på coop boländerna. Jag skulle köpa vinterkängor till A då hans har blivit försmå innan säsongen tog slut. Det fanns inga vinterskor där skorna brukar stå, bara nyheter men tillslut hittade vi en liten binge borta vid leksakerna och ibland har man tur, det fanns faktiskt något par kvar i A:s storlek, hur billiga som helst 74.50 bara. Blev ett par tenniskor till mig oxå som jag tänkte ha på jobbet. A lyckades övertala mormor att köpa en teletubbies figur till honom. Vi gick även förbi och tittade på barnböcker på bokrean, även där lyckades han tigga till sig, han fick en byggare bob bok (han bara älskar byggare bob).

Efter shoppingen blev det lite onyttigheter, middag på max (fy på mig.) Sen var det bara att susa hem och gå ut med hunden (som dessutom rivit sönder tapeten medans hon var ensam hemma, hon som aldrig förstört något i hela sitt liv). Sen var det bara att göra ordning A för kvällen, göra välling och stoppa honom i säng.

Sen var jag så trött så jag bara satt rakt upp och ner ett tag. Lyckades ha sönder ett glas så det var till att ta fram dammsugaren, jiippii precis vad jag kände för. Men nu har jag rensat massor med papper och satt in i pärmar så lite duktig har jag varit

God natt och sov så gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar