tisdag 4 maj 2010

energiboost

Lilleman vaknade tidigt idag och var ledsen. Han grät och sa att han ej ville gå till dagis (han som gillar dagis). Hela morgonen sa han det. Eftersom han vaknade så tidigt så han vi titta på lite morgontv innan frukost och även som A brukar säga: Mamma vi måste rädda ditt café. 

Var lite kyligt i morse så jag satte på A hans nya överdragsbyxor (köpta för 50kr) när vi skulle åka, ja jag tog bilen i morse. A verkade så trött så jag tänkte att han skulle slippa gå till dagis, är nog så tufft att vara där en hel dag i alla fall. Slängde även in hunden i bilen så när A var avlämnad åkte vi till bälinge och gick i elljusspåret som dom har där. Jätte fint är det där, det ligger i en liten skog. Det är så underbart med naturen och fåglarna som kvittrar, för att inte tala om lugnet man känner när man går där. Ska ta med mig lilleman dit någon dag så han kan få undersöka varje stock och sten. Kanske man till och med kan ha en picknick där någon gång. 

När vi kom hem igen började jag rensa ur friggeboden, en del saker skulle ut i trädgården och en del skulle till tippen och en del behövde bara rensas och sorteras. När jag städat klart där började jag röja även i garaget, blev en hel del kast som jag slängt in i bilen. Flyttade en hel del till friggeboden även trähyllorna är flyttade. Nu är det bara halva garaget kvar att röja. Ska sälja av en del vagnar, finns ju gott om dom där inne. 

Här kommer lite underbara skogsbilder:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar