lördag 1 maj 2010

Valborgsfirandet

Hämtade upp min vän i stan och vi tog en snabb och sen lunch innan vi åkte till willys för att handla. När vi kom hem började jag med att göra salladen direkt, sen skala och skära potatis, morötter och palsternacka, skulle bli rotfrukter i ugn och till det stekte jag fläskkotletter och så lite olika såser. Medans jag höll på med maten kom bror och sambo, lite senare kom Tett och Robert. 

Vi åt den goda maten och drack lite olika drycker till det. Sen blev det kaffe utan tilltugg för vi var så otroligt mätta. Vi skulle ju låta lilleman vara vaken och gå till kasen för att se den brinna men under kaffet säger A: mamma, jag vill gå och sova. Självklart fick han det så min bror fick äran att natta honom. Sen tillbringade vi resten av kvällen i soffan framför tvn med lite godis och vin. En lugn kväll med andra ord. Ja Tett och Robert åkte naturligtvis ner på stan för att festa med sina vänner. 

Klockan tolv vaknade lilleman av en mardröm men lyckades somna om i sin egen säng. Sen klockan 05.40 kom han in till mig, klarvaken naturligtvis. Så han höll mig vaken till halv sju, sen somnade han om och sov ända till 10.20. Känndes skönt eftersom jag ska jobba i natt och behövde lite mer sömn än tre och en halv timme. 

Önskar er en underbar första maj. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar