söndag 9 maj 2010

Stadsparken


Strax före två bar det av in till staden. Vi skulle ju till stadsparken för lek och picknick. Vi hade vädret på vår sida, inte så jättevarmt men tillräckligt, lite sol och inte så mycket vind. Anneli, Teddie och Robin mötte upp oss där. Barnen fick leka en stund. A ramlade ner från båten som fanns där, han gjorde illa handen lite men det gick bra, lite blås från mamma och pappa så var det bra igen. Hunden fick äran att följa med oxå. Gissa hur mycket hon sniffade när vi gick från parkeringen bort till lekplatsen, nya marker är det bästa som finns tycker hon. Vi band fast henne i ett träd utanför lekplatsen och där satt hon och spanade på alla. 

När barnen lekt en stund gick vi till grönområdet utanför lekplatsen och bredde ut filten och åt våra mackor (som jag gjort ordning innan hemma), drack drickyoughurt, sunkist och kaffe. Jätte mysigt var det. Det dök upp några kompisar till Robin som umgicks med oss. Efter fikat blev det åter lek igen. Min son knuffade Teddie så han for framlänges ner för rutschkanan, som tur var satt jag precis nedanför och skulle ta ett kort, så jag hann fånga upp Teddie så han inte slog i ansiktet när rutschkanan tog slut. Men naturligtvis blev han jätte rädd, så han grät för full hals. Jag lovar att jag blev arg på min son( han förstår ju inte hur illa det kan gå när man knuffas). Hoppas Teddie inte blir rädd för rutschkanor hädan efter. Blev ingen mer lek på en stund och A fick allt gå och be Teddie om ursäkt.


 

Tog en tur till den vackra dammanläggning dom gjort en bit i från lekplatsen, vandrade runt lite där. Band fast Hilde i ytterligare ett träd medans vi gick ut på "ön" som dom gjort i dammen. A och Teddie försökte förstöra rabatterna, förstår inte att det ska vara så kul att riva runt i rabatter, men så är jag ju inte ett barn heller:-)

Återvände för att leka en stund till, dom övriga åkte hem men vi stannade en bra stund till. A hade ingen lust alls att åka hem, tyckte det var så roligt. Så dit ska vi åka flera gånger. Nästa gång kanske vi kan få med hans kompisar Victor, Matilda och Leo.

1 kommentar:

  1. Det låter som det blev en bra dag iaf.. Tyvärr blev allt väldigt stuligt igår. *familjeproblem*, så det var därför jag inte hörde av mig, förlåt.
    Hämtade dessutom inte barnen förrän halv fem, då jag hade mycket och så i. Vilket jag har nu oxå. Dags att göra dekorationer. Ha det så bra att jobba!
    Syns på onsdag.
    Kram

    SvaraRadera